HTML

Tudatosan élni

A pénzügyi és morális válság, a csökkenő kereslet és a növekvő adók szinte megölik az embert... Ha hagyod magad! Én elhatároztam, hogy nem adom fel és a hatékonyság egy új szintjére helyezem az életem. Pedig eléggé mélyről indulok...

Facebook

Friss topikok

  • Előrehaladó: Igen, nehéz az embernek az a helyzet, amikor a betevő falat is kérdésessé válik. Hajlamossá válik ... (2012.04.12. 14:06) Hogyan kezdjek bele?

Fél kiló kenyér 1 kiló helyett

2012.03.29. 22:00 Előrehaladó

Régebben amikor kenyeret vettem a boltban, nem volt kérdés, mekkorát veszek. Fogtam az egykilós cipót, és annak rendje-módja szerint belevágtam a kosárba.

Azonban egy érdekes jelenségre lettem figyelmes: gyakran a kenyér felét néhány nap múlva ki kellett dobnom, mert nem ettük meg és megpenészedett.

fel-kenyer.jpg

Ezt nevezik úgy, hogy pazarlás.

Minek megvenni valamit úgy, hogy egyáltalán nem vagy biztos benne, hogy meg tudod enni?

De ha elvonatkoztatunk az élelmiszertől: biztosan veled is történt már olyan, hogy megvettél pl. egy ruhadarabot, aztán max 1-2-szer vetted fel és ott foglalja a helyet a szekrényedben.

Öcsém, válság van! Ilyet megengedni magadnak luxus!

Miért éri meg egyszerre csak fél kiló kenyeret venni?

  • kevesebb a pazarlás: lehet, hogy rádszárad 1-2 szeletnyi, de akkor is kenyerenként mindössze pártíz forint a veszteséged
  • ha gyakrabban veszel kenyeret, gyakrabban ehetsz frisset
  • nagyobb szabadságot ad: ha sok a kenyér otthon, lehet hogy azért is azt fogsz enni, hogy fogyjon (miközben mást lehet, hogy jobban kívánsz)
  • és egy mocskos pszichológiai ok: hagyod, hogy rád romoljon a kenyér fele, miközben Afrikában éheznek?

Szólj hozzá!

Címkék: kenyér pazarlás fogyasztói kosár

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosanelni.blog.hu/api/trackback/id/tr814339266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása